50 sposobów na zwiększenie sprzedaży online
Sklep internetowy to doskonała alternatywa dla tradycyjnych placówek. Dziś to wręcz podstawa wielu obszarów działalności handlowej. Jednak, jak każdy biznes, wiąże się z ciągłym rozwojem i nieustanną walką o klienta. Prędzej czy później, e-przedsiębiorca zadaje sobie pytanie: co zrobić, aby sprzedawać więcej? Zwiększenie sprzedaży w internecie to proces, na którego sukces składa się wiele drobnych czynników. Poniżej znajdziesz 50 wskazówek, które pomogą Ci zwiększyć sprzedaż online.
1. Określ swoją grupę odbiorców i staraj się do niej dotrzeć. Jeśli np. sprzedajesz akcesoria dla nastolatków, to jednokolorowa strona i zbyt formalny język może okazać się mało atrakcyjny dla Twoich potencjalnych klientów.
2. Pokaż klientom, że potrzebują Twojego produktu. Upewnij się, że sprzedajesz coś, co rzeczywiście pozytywnie wpłynie na ich życie.
3. Ludzie kupują oczami – pamiętaj, aby Twoja witryna była spójna, czytelna i przyjemna dla oka. Żółta czcionka na czerwonym tle to nigdy nie jest dobry pomysł.
4. Postaraj się, aby potencjalny klient po przeczytaniu pierwszego akapitu na stronie głównej poczuł, że Twój produkt jest mu niezbędny do życia.
5. Czasami mniej znaczy więcej – nie zawsze duży wachlarz produktów to najlepsza opcja. Postaw na jakość. Wybierz wartościowe artykuły, które staną się flagowe dla Twojej marki i dzięki bądź rozpoznawalny w sieci.
6. Nie bój się testować – czasami nawet błędne działania przynoszą korzyści, ponieważ pokazują nam co się nie sprawdza i czego powinniśmy unikać.
7. Wzmocnij relację z klientem – zwracaj się do niego bezpośrednio oraz używaj nieformalnego języka.
8. Pokaż siebie! Ludzie chętniej kupują, gdy wiedzą jak wygląda sprzedawca.
9. Przemyśl, czy wykorzystanie metod upsell oraz cross-sell może okazać się pomocne w Twojej działalności. Poczytaj o nich i rozważ wdrożenie.
10. Pochwal się pozytywnymi opiniami – przedstaw potencjalnym klientom historię ludzi, którzy skorzystali z Twojej oferty i są zadowoleni.
11. Dodaj czat na żywo – ludzie kupują emocjami. Jeśli szybko nie otrzymają odpowiedzi na nurtujące ich pytanie, mogą bezpowrotnie zrezygnować z zakupu.
12. Skoro ludzie kupują emocjami, postaraj się wzbudzić w nich poczucie niepokoju przed utratą świetnej oferty. Pomyśl nad rozwiązaniem, które sprawdzi się w Twoim sklepie – może to być kod rabatowy aktywny przez kilka najbliższych godzin lub inna ograniczona czasowo oferta.
13. Nawiąż współpracę z influencerem, który tworzy treści dla Twojej grupy odbiorców. Nic tak nie przekonuje do zakupu, jak polecenie przez osobę, która wzbudza w nas zaufanie.
14. Postaw na remarketing. To wyświetlanie reklamy osobom, które odwiedziły Twoją stronę, ale nie zdecydowały się ostatecznie na zakup. To świetne narzędzie do budowania „przywiązania” do Twojej marki lub produktu.
15. Jasno wezwij do działania, np. „zadzwoń teraz”!
16. Pamiętaj, aby opis Twojego produktu był jasny i wyczerpujący. Pokaż go z każdej strony, wypisz najważniejsze funkcje, zaprezentuj jak działa i jakie korzyści może przynieść posiadanie go.
17. Nie pozwól sobie na jakiekolwiek błędy językowe, gramatyczne czy interpunkcyjne w treści Twojej witryny – takie błędy mogą być oceniane jako brak profesjonalizmu.
18. Wybierz elementy, które będą charakterystyczne dla twojej firmy. Może to być kolor przewodni lub ciekawe logo.
19. Prosty proces zakupu to klucz do wielu zamówień. Im więcej okienek do wypełnienia i stron do przejścia tym mniejsza szansa na zakup.
20. Dostosuj swoją witrynę do urządzeń mobilnych. Znaczna część Twoich klientów korzysta tylko z tabletu lub smartfonu. Każdy następny rok jest jeszcze bardziej rokiem mobile.
21. Umieść „lupkę” w swojej witrynie. Klienci są niecierpliwi i kiedy nie mogą znaleźć tego czego szukają, szybko opuszczają stronę.
22. Pisz bloga. Podziel się swoją pasją, doświadczeniem lub po prostu przedstaw dodatkowe korzyści, wynikające z zakupów u Ciebie.
23. Wyciągnij wnioski z negatywnych opinii o Twojej firmie lub produktach.
24. Dbaj o swoje social media. Brzmi banalnie, ale mimo wszystko wciąż istnieją firmy, które nie mają konta na Facebooku lub Instagramie, a to zwykle duży błąd.
25. Jeśli możesz sobie na to pozwolić – dodaj gratisy do zamówienia. Nic tak nie cieszy jak darmowy upominek.
26. Pisząc, spróbuj wizualizować sobie swojego odbiorcę. Nie pisz do tłumu ludzi tylko do konkretnego klienta, na którym Ci zależy. To zwiększy Twoją wiarygodność.
27. Zwróć uwagę na szybkość ładowania się Twojej witryny. To bardzo ważne nie tylko ze względu na brak cierpliwości klientów do długo ładujących się stron, ale również pozycji witryny w wynikach wyszukiwania.
28. Nie bój się podeprzeć rzetelnymi źródłami potwierdzającymi słuszność tego co mówisz. Jeśli masz dostęp do statystyk, raportów czy analiz, które mogą utwierdzić klienta w słuszności zakupu twojego produktu – wykorzystaj to!
29. Staraj się nie używać formy „my” pisząc o swojej firmie. Większe zaufanie wśród klientów budzi „ja”.
30. Wybierz czytelną czcionkę.
31. Staraj się pisać w formie krótkich akapitów lub wypunktowań. Długie teksty zniechęcają do czytania.
32. Umieść na swojej stronie zakładkę FAQ, czyli najczęściej zadawane pytania. FAQ pozwoli klientom pozyskać niezbędną wiedzę bez konieczności kontaktowania się z obsługą sklepu.
33. Słuchaj potrzeb klienta. Jeśli często dostajesz zapytania o wysyłkę do paczkomatu, wprowadź ją do swojej oferty.
34. Newsletter – klient dobrowolnie zostawiający swoje dane chętniej zapozna się z przesłaną ofertą, niż przypadkowa osoba, której skrzynka zaśmiecana jest niechcianymi wiadomościami.
35. Zadbaj o atrakcyjne grafiki. Ludzie często kupują również oczami. Niech zdjęcia produktów będą dopracowane do perfekcji.
36. Zakładka „o nas”. Daj się poznać swoim klientom! W tym miejscu możesz opowiedzieć historię powstania Twojej firmy lub opisać, jak produkt czy usługa, którą sprzedajesz zmienia życie.
37. Wprowadź darmową dostawę od konkretnego progu cenowego. Ten zabieg zwiększy liczbę kupowanych artykułów.
38. Rabaty z tytułu „stałego klienta”. To kolejna forma budowania przywiązania do Twojej marki. Stali klienci czują się wyjątkowi i dzięki temu kupują więcej.
39. Nie bój się podkreślić, że Twój produkt nie jest dla każdego. Jest dedykowany tylko wyjątkowym ludziom, oczywiście takim jak Ty!
40. Zainwestuj w Google Ads lub Facebook Ads.
41. Stale pracuj nad pozycją swojej witryny w Google, czyli najpopularniejszej wyszukiwarce internetowej.
42. Stwórz wizytówkę swojej firmy w Google, ułatwi to jej wyszukiwanie oraz wzbudzi zaufanie. Działa również korzystnie na pozycjonowanie.
43. Szybko odpowiadaj na wiadomości swoich klientów, nie każ im czekać dłużej niż kilka godzin!
44. Stale aktualizuj ofertę sklepu i dostosowuj produkty do panujących trendów.
45. Wyświetlaj użytkownikom dodatkowe produkty, np. za pomocą funkcji: inni kupili również… To bardzo często zwiększa koszyk zakupowy.
46. Skorzystaj z powiadomień push, które biją rekordy skuteczności.
47. Zadbaj o strukturę strony i odpowiednie grupowanie produktów, aby klient mógł w szybki i łatwy sposób dotrzeć do tego czego szuka.
48. Wykorzystuj trendy! Aby dotrzeć do większej liczby klientów musisz stale szukać dodatkowych możliwości reklamy. W ostatnich miesiącach świetnym pomysłem na marketing w internecie jest Tik Tok.
49. Udzielaj się na forach tematycznych związanych z Twoją branżą. Pamiętaj jednak, że nikt nie lubi spamu i sztucznego wciskania czegoś na siłę.
50. Śledź efekty swoich działań marketingowych i wyciągaj z nich wnioski!
Tym sposobem dobrnęliśmy do końca. Jak widzisz, istnieje wiele sposobów na zwiększenie sprzedaży online. Czasami nawet drobna zmiana potrafi przełożyć się na lepsze wyniki. Wymienione wskazówki to tylko niewielka część z możliwych działań, które możesz podjąć. Masz jakieś swoje sprawdzone rozwiązania? Podziel się nimi w komentarzu!